meisje_met_ijsje

Vispaleis Westerhuis Termunterzijl

Voor deze editie van onze rubriek Klant in Beeld hadden we contact met Kitty en Henrieke Westerhuis van Vispaleis Westerhuis.

Vispaleis Westerhuis is sinds 1966 een begrip in Termunterzijl en omgeving. Het bedrijf zit op een unieke locatie onder aan de dijk bij de haven van Termunterzijl. Momenteel staat de vijfde generatie Westerhuis aan het roer, ondersteunt door een fijn team. U kunt er genieten van de heerlijkste vismenu´s, vers belegde broodjes, en natuurlijk ook de coole lekkernijen van Dupon.

Vispaleis Westerhuis en Dupon doen al meer dan 25 jaar zaken met elkaar. In de zaak staan dan ook verschillende machines van Dupon; een ijs-, milkshake-, een slush- en een ijskoffiemachine. Sinds er geïnvesteerd is in een milkshakemachine merken ze bij Vispaleis Westerhuis een enorme toename in de verkoop van milkshakes. De kwaliteit van het softijs wordt door de gasten erg gewaardeerd. Met name de sorbets, de sundae’s en de oubliehoorn verkopen erg goed. Ook het welbekende kinderijsje met discodip vindt gretig aftrek. Ongeveer vijf jaar geleden is de gevel aangepast waardoor er nu buiten een speciale ijshoek met loket is gecreëerd. Ideaal voor wandelaars, fietsers, motorrijders en mensen op het terras. De machines draaien het hele jaar door, ook  in de winter worden de sorbets en sundae’s goed verkocht. De gasten vinden een cool toetje na de vis altijd lekker!

Het contact met de technische dienst van Dupon is goed, er wordt al jaren gebruik gemaakt van een vast onderhoudscontract, waardoor er elke zes weken een monteur langs komt. Tot aan zijn pensionering was dit Bert, tegenwoordig is dit overgenomen door de jonge garde van Dupon.

Zoals Kitty en Henrieke aangeven: “In de winterperiode merken wij wel dat de servicegraad van Dupon wat afneemt, de laatste jaren met name door lagere beschikbaarheid van monteurs in de weekenden. Dit komt mede doordat veel bedrijven de machines uitzetten in de winter. In de zomer is de service prima, ook bij storingen probeert Dupon wel zo goed mogelijk mee te denken aan een oplossing.”

Ook wordt het als prettig ervaren dat Dupon meedenkt in de marketing, met name de gepersonaliseerde promotieborden voor buiten. Dit scheelt tijd, omdat deze ingezet kunnen worden in de service voor de gasten.

“Online templates zouden wij nog wel een tip vinden voor de toekomst, zodat we ook op de website en onze socials makkelijk promotie kunnen maken voor ons soft-ijs.”

Kitty en Henrieke, heel erg bedankt voor jullie medewerking aan dit interview. Wij wensen jullie een succesvolle zomer en we hopen op een prettige voortzetting van onze jarenlange samenwerking.